diumenge, 3 de maig de 2015

Cambiar el panorama de las escuelas. Indagación narrativa, artes visuales y TIC en una escuela activa radical

Joaquín Paredes, professor titular de la Universitat Autònoma de Madrid i expert en noves tecnologies aplicades a l’educació, ha participat en el llibre Antropología audiovisual, medios e investigación en educación (2011), escrivint un capítol on presenta diversos elements que conformen una anàlisi en la qual tenen un important paper les arts visuals. Parla del paper del visual al món contemporani, i defensa una metodologia d'ensenyament pensada per actuar en un món concebut d'aquesta manera.

Del que postula al seu text, s’entén que afegint les TIC com a eina es reconeix la naturalesa de la cultura visual contemporània. Amb l'apropiació de les TIC es pot no només rebre sinó també analitzar la imatge. Els espais educatius en què s'utilitzen les TIC permeten situar les imatges en els seus contextos i tractar d'analitzar amb les persones com està contribuint aquest univers visual a la construcció de les seves identitats.

Els processos educatius mitjançant una forma crítica d'ensenyament de les arts visuals, on també participa la subjectivitat de cadascú, ja que s'aposta per la construcció d'identitats amb capacitats de comprensió crítica, el que suposa alliberar-se obrir-se a totes les realitats possibles.

En tot això participen les arts visuals. La seva utilització va més enllà de considerar-les meres eines i llenguatges. L'educació artística i la formació de docents són temàtiques fonamentals per a aquest tipus de pràctiques.

Clickeu sobre la imatge per accedir al capítol:


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada